У Балабинській гімназії говорили про медіаосвіту
24 березня на базі Балабинської гімназії «Престиж» викладачі факультету журналістики ЗНУ провели лекцію для вчителів шкіл Запорізького району. До педагогів місцевої гімназії долучились їх колеги із навчально-виховних закладів селищ Кушугум та Малокатеринівка. Темою зустрічі були особливості впровадження медіаосвіти у школі. Говорили з учителями викладачі факультету журналістики Віктор Костюк та Наталія Виговська.
«Розгалуженість мережі сучасних медіа, великий вибір гаджетів сприяють ширшому доступу інформації до дітей. Надмірне використання інтернету призводить до інформаційного перенасичення, що, в свою чергу, негативно впливає на здоров’я та поведінку молодого покоління. Нині вчителі говорять про цю проблему з батьками на зборах, однак не бачать виходу. Причиною цього є відсутність медіаосвітніх знань у самих педагогів. Отже, нам необхідно одночасно навчити медіаграмотності вчителів і учнів», – говорить Віктор Костюк.
Наталія Виговська розповіла педагогам про реальні загрози медіа для суспільства, показала реальні приклади маніпуляцій та брехні у ЗМІ, зокрема і запорізьких. «Коли почалася інформаційна війна, ми були не готові до того потоку бруду та пропаганди, що заполонив наш медіапростір», – констатує вона.
Наталія Анатоліївна розкрила суть понять «пропаганда», «психологічна війна», «фейк», продемонструвала різноманітні способи їх виявлення.
Завдання школи – не просто дати дітям базові знання з тих чи інших предметів, а й підготувати їх до дорослого життя. Формування медіаосвітніх знань і умінь нині в українських школах здійснюється двома шляхами: перший – викладання аналогічного курсу у всіх класах; другий – включення цих знань у курси навчальних дисциплін та в позакласну і позашкільну роботу. На думку В. Костюка, останній є більш ефективним. Однак для цього необхідно в кожній школі розробити програму, якою передбачити не тільки зміст викладання, а й методику реалізації.
Віктор Володимирович розповів про потенціал позакласної роботи та роботи з батьками при формуванні медіаосвітніх навичок учнів. Учителям показали декілька відеоматеріалів, що ілюструють негативні наслідки надмірного проведення часу школярами перед блакитним екраном чи монітором комп’ютера.
Варто зазначити, що у гімназії «Престиж» у 10-11 класах факультативно викладається курс «Медіакультура», на якому старшокласникам розповідають про те, як перевіряти правдивість інформації, вчать розрізняти фейк і пропаганду. Такий підхід формує критичне ставлення до навколишнього світу, вчить постійно ставити запитання, сприймати іншу точку зору.
Максим Савченко