Марта Наумова: практика і теорія повинні переплітатися
Щорічні травневі Дні науки Запорізький національний університет відзначив низкою семінарів і наукових заходів, серед яких був і Модуль 3 Інтенсивного тренінгового інституту з методології медіадосліджень. Цього разу до ЗНУ з тренінгами завітала Марта Наумова, кандидат соціологічних наук, ст.науковий співробітних відділу соціології культури та масової комунікації Інституту соціології НАН України. Темою тренінгів стали якісні і кількісні методи вивчення медіааудиторії.
М. Наумова поділилася із учасниками тренінгів своїм величезним досвідом прикладних досліджень мас-медіа: маркетингових, соціальних, наукових. Зокрема, розрізнила поняття кількісних і якісних дослідницьких парадигм, особливості цих двох методологічних підходів. Окремо зупинилась на детальному розглядові кейсів реальних соціологічних опитувань і фокус-груп.
Учасники мали змогу потренуватися у підготовці до фокус-групового дослідження, розробці гайду, обговорили особливості і техніки проведення фокус-груп.
Тренер вразила слухачів розмаїттям тем і методологічних підходів до досліджень і наголосила, що справжній професіонал обов'язково має вдало поєднувати якісну теоретичну підготовку та застосування метології на практиці, у так би мовити "польових" дослідженнях, адже саме такий тандем дозволяє виробити необхідні дослідницькі компетенції.
Катерина Сіріньок-Долгарьова