Студенти ЗНУ відвідали щорічний форум «Новомедіа» у Києві

Міжнародний "Новомедіа" форум проходив у Києві з 5 по 7 листопада. Організатором проекту виступила громадська організація "Асоціація журналістів, видавців та мовників "Новомедіа". Мета цього заходу - створення платформи для розвитку великого медіа-сектору, який спеціалізується на прохристиянській і соціальній тематиці. Форум пройшов під гаслом «Брати участь у змінах».

Загалом на форумі відбулося 35 заходів, виступили 50 спікерів. Організатори не оминули увагою питання медіаграмотності та медіаосвіти. У перший день пройшла зустріч із керівником служби новин каналу «112» Іриною Малихіною, яка розповіла, як змінилося в Україні сприйняття інформаційного контенту на прикладі ЗМІ, в якому вона працює.

«Завдяки якості форми та змісту, дотриманню всіх професійних стандартів, оперативності, балансу точок зору телеканал «112» став фактично телевізійним інформаційним агентством», - вважає Ірина Малихіна.

Змістовною була зустріч із генеральним директором Національної телерадіокомпанії України Зурабом Аласанією, членом наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України Світланою Остапою та радіожурналісткою Галиною Бабій, які розповіли про трансформацію Національної телерадіокомпанії України. Зокрема Зураб Аласанія вказав на головну проблему – відсутність фінансування проекту, що засвідчує неготовність українського суспільства платити за об’єктивну інформацію.

«Одна справа, коли ми мислимо як Суспільне. І робимо певний контент, не пускаючи в ефір “джинси”, “заказухи” і схожого контенту. А інша справа робити класну картинку. Люди чекають, що ми маємо стати Суспільним уже зараз. Але ж, наприклад, в UA:Перший ми все робимо на колінках, бо на класну картинку у нас немає жодних грошей. І не було. І про жодне збільшення бюджету мова йти не може. Влада ніколи не внесе в законодавство слово абонентська плата, вони політики, а не популісти, тому ми намагаємося здобути довіру суспільства, щоб воно було готове платити за об’єктивний контент», - переконаний Зураб Аласанія.

На заході також був присутній головний редактор Громадського радіо Кирило Лукеренко, який пояснив слухачам різницю між суспільними та громадськими ЗМІ: «Головна відмінність суспільного мовлення від громадського в тому, що громадське робиться з нуля – це повністю нове, а суспільне - це продукт трансформації державної телерадіокомпанії».

Усі спікери доводили, що такі зміни необхідні та безпечні, адже регіональні телерадіокомпанії не закриють, а трансформують. Також експерти анонсували свій новий проект, пов'язаний з культурою медіа, сайт якого буде представлено у січні.

Проблеми медіакультури також порушувались на зустрічі з представником Міжнародного інституту бізнесу Юрієм Зеленіним, який розкрив питання відповідальності журналіста перед суспільством та розповів, як сучасні медіа можуть змінити реальність.

«Інформація в ЗМІ достатньо різнобарвна та часто не пов’язана між собою. Вона фрагментована, аранжована та, звичайно ж, сенсаційна, ще може бути негативною, щоб привертати більше уваги. Через ці особливості світогляд користувачів ЗМІ втрачає цілісність та перетворюється в хаос образів, тобто аудиторія перестає критично мислити, перетворюється в сіру масу, якою легко керувати», - стверджує Юрій Зеленін, характеризуючи сучасні медіа.

Як відомо, форум «Новомедіа» щорічний. Започаткований був у 2011 році, тоді в ньому брали участь спікери з 10 країн світу. З кожним роком кількість учасників та відвідувачів збільшувалася, теми для обговорення обирали найбільш актуальні. У 2014 році, в умовах зовнішньої воєнної агресії в Україні, форум пройшов під гаслом «Правда перемагає».

Ілона Давиденкова, Максим Савченко

Katerina Sirinyok-Dolgaryova

Read more posts by this author.

Subscribe to Southern Ukrainian Medialiteracy Center

Get the latest posts delivered right to your inbox.

or subscribe via RSS with Feedly!