У ЗНУ продовжуються тренінги з медіадосліджень
4 квітня у Запорізькому національному університеті за підтримки Міжнародної ради досліджень і обмінів IREX розпочався другий модуль тренінгів на тему методології медіадосліджень, які стартували у березні, повідомляє радіо “Юніверс”.
Тренінги проходять в контексті проекту Інтенсивного тренінгового інституту з методології медіадосліджень – грантового проекту, який є результатом співпраці факультетів журналістики та соціології і управління ЗНУ за фінансової підтримки IREX – Міжнародної ради досліджень і обмінів.
Програма заходу націлена на послідовне вивчення методології досліджень у сфері мас-медіа.
«Наш проект реалізується на факультеті журналістики, але до нього долучені й викладачі, аспіранти та докторанти з факультету соціології та управління та історичного факультету. У нас є й іногородні учасники – зі Львова, Бердянська та Києва. Будемо вивчати різноманітні методи, як правильно використовувати їх у наукових дослідженнях, щоб потім ці дослідження можна було подавати на публікацію до міжнародних видань. Адже в Україні ще не вистачає досвіду в проведенні наукових досліджень міжнародного рівня. Саме для цього ми організували цей проект, який, до речі, зареєстровано як проект підвищення кваліфікації, тож його учасники отримають спеціальні сертифікати», — розповіла Катерина Сіріньок-Долгарьова, доцент кафедри журналістики ЗНУ, організатор тренінгів і проектний менеджер від факультету журналістики.
Проект розрахований на 5 навчальних модулів з фінальною конференцією в жовтні, де учасники будуть презентувати вже нові дослідження, базовані на вивченні методології протягом курсу.
4 квітня стартував цикл тренінгів вже другого модулю проекту. Розпочався він зустріччю з Валерієм Івановим, президентом Академії української преси, професором, зав. кафедри реклами і зв’язків з громадкістю Інституту журналістіки КНУ ім. Т. Шевченка. Темою його тренінгу стали наукові дослідження мас-медіа в Україні та світі, їх тематика, проблеми та сфера застосування. Валерій Феліксович розповів про особливості вітчизняних соціологічних досліджень у порівнянні з міжнародним досвідом, особливу увагу зупинив на контент-аналізі як соціологічному методі, на його особливостях і найрозповсюдженіших помилках дослідників.
«Дослідження змісту – ось це і є контент-аналізом на думку великої кількості людей. Але насправді структура та сенс цього методу складніші, тут є чіткі розмежування та принципи. Якщо їх не дотримуватися – то результати такого дослідження можна просто викинути», — наголосив на важливості методологічних знань Валерій Іванов.
5 квітня пройдуть тренінги на тему кількісних досліджень у сфері мас-медіа від Ольги Гужви, старшого викладача кафедри прикладної соціології та соціальних комунікацій Харківського національного університету ім. В. Каразіна, а 6 квітня на учасників очікує статистичний практикум від Ігоря Кудінова, кандидата філософських наук, доцента кафедри соціології ЗНУ.
Олександра Лозов’юк